אחרי לידה? ככה תתמודדי עם השיער שנושר

אחרי לידה? ככה תתמודדי עם השיער שנושר


לאורך ההיריון נשים רבות מרגישות זוהרות – המשקל פתאום פחות מהווה אישיו, הבטן העגלגלה והגדולה מרגישה לגיטימית ונחשקת וגם השיער שלנו שופע ומלא מאי פעם. אבל אז מגיעה הלידה ואיתה הרבה פעמים דברים מתחילים להשתנות, שאחד מהדברים הבולטים שמשתנים זה השיער. בערך כשלושה חודשים אחרי הלידה השיער מתחיל לנשור ומשאיר אחריו שובל של שיערות סוררות בכל מקום, שזה גם מעצבן וגם לא נראה כל כך טוב.

למה זה קורה לי?

נשירת שיער אחרי לידה זה דבר טבעי שרבות מתמודדות איתו ומקורו בכמה סיבות:

סיבות הורמונליות – במהלך ההיריון רמת הורמוני המין הנשיים (האסטרוגן והפרוגסטרון) עולה והם נשארים ככה גם כמה חודשים אחרי הלידה. היות שלאסטרוגן יש חלק משמעותי במניעת נשירת שיער ושיער חדש ממשיך לצמוח, השיער מרגיש ונראה הרבה יותר מלא. בערך 3 חודשים אחרי הלידה, רמות ההורמונים מתחילות לרדת וכשהאסטרוגן נמוך, כל השיער שהחזיק כל כך יפה ולא נשר במהלך ההיריון, מתחיל בבת אחת לנשור.


התרוקנות המאגרים – נשים רבות שדואגות לתזונה שלהן לאורך כל ההיריון, נוטות קצת להזניח אותה אחרי הלידה. הגעתו של תינוק קטן ושיבוש כל סדר היום, יכולה לאתגר את כל עניין התזונה והעובדה שאת ישנה מעט ואולי גם מניקה, בהחלט לא תורמת לשמירה על מאזן מספק של ויטמינים ומינרלים.

בנוסף, רוב הנשים גם מפסיקות ליטול את תוספי התזונה שנהגו לקחת במהלך ההיריון וזה ביחד עם הנקה, סטרס וחוסר שינה, בהחלט יכול להוביל לחוסר. במקרים חריגים (בקרב כ-5% מהנשים), יכולה להתפתח תת פעילות של בלוטת התריס בחודשים שלאחר הלידה וזה גם יכול להוביל לנשירה.

אז מעכשיו אני הולכת לחיות בלי שיער?

ממש לא. לרוב לוקח כמה חודשים לשיער לצמוח חזרה ובמצב תקין עד גיל שנה, הנשירה אמורה להיפסק והשיער שלך אמור לחזור פחות או יותר לקדמותו. אם השיער ממשיך לנשור בצורה מסיבית, חשוב שתבדקי למה זה קורה, תערכי בדיקות דם מקיפות ותוודאי שאין חוסרים משמעותיים שצריך להשלים.


לגבי כל השיערות הקטנות האלה שצומחות בצידי הראש או 'שיער תינוקות' כמו שמכנים אותן, זה אולי נראה קצת מוזר ומצחיק, אבל זה הכל חלק ממעגל צמיחת השיער. זה מראה שצמיחת השיער שלך מתקדמת בכיוון הנכון ועם הזמן השיער החדש יתחזק, יגדל ויתמזג עם שאר השיער שלך.

אז מה עושים?

מזינים את השיער, מחזקים אותו מהשורש ומשלימים את החוסרים שהגוף שלך צריך, על מנת להאיץ את צמיחת השיער ולאפשר לו לגדול בריא, מלא ועשיר יותר. עם RICHER של Mayven, המכיל קומפלקס של ויטמינים, מינרלים ומיצויי צמחים שונים, את יכולה לעשות בדיוק את זה – למלא את החוסר ולהרוויח שיער מלא ויפיפה.

על מנת להשלים את העבודה הפנימית, חשוב להעשיר ולחזק את השיער גם מבחוץ, על ידי שימוש בשמפו, מרכך, סרום והמסכה (Hair spa) הטבעיים של Mayven, העשירים בחומרי ההזנה טבעיים, שיעניקו לשיער את כל הלחות והטוב מהטבע שהוא צריך. כמובן, שגם לשמירה על תזונה נכונה ושינה טובה יש חשיבות, אבל עם תינוק קטן בבית, על מי אנחנו עובדות?