סודות החלב: לכבוד שבועות - כמה דברים שבטח לא ידעתם על המשקה הלבן הזה

סודות החלב: לכבוד שבועות - כמה דברים שבטח לא ידעתם על המשקה הלבן הזה

 

אם פעם חג שבועות היה מזוהה עם ערמות של חיטה וטרקטורים בקיבוצים, איפשהו בדרך, החג קצת שינה את ייעודו והפך מחגיגה של נפלאות הטבע, לחג החלב ומוצריו. שולחנות החג מתמלאים בגבינות ופשטידות והגננות מבקשות מהילדים, למלא את הטנא במוצרי חלב.

שלא תבינו אותנו לא נכון, גבינות ופשטידות זה אולי טעים, אבל גם חשוב להבין שמדובר במשהו לא כל כך תמים.

אז רצינו לגלות לכם כמה דברים שאולי לא ידעתם על חלב ועל הדרך להפריך כמה מיתוסים.

חלבון זה חשוב – זה נכון וחלב ומוצריו אומנם מכילים חלבון מלא, אבל מדובר בחלבון שנחשב יחסית מורכב וכבד לעיכול וזאת הסיבה שלא מעט אנשים, פשוט לא באמת מצליחים לעכל אותו. מה גם, החלב שנמצא היום על המדפים, בכל מקרה מכיל בעיקר מים ורק בין 3-4% חלבון, כך שאם אנחנו רוצים להגדיל את צריכת החלבון, ממילא עדיף לחפש אותו במקום אחר.

חלב עשיר בסידן – בחלב אכן יש באופן יחסי לא מעט סידן, אבל מצד שני הוא גם יוצר חומציות בגוף. מה שמייצר סוג של מלכוד – מצד אחד אנחנו מקבלים מלא סידן וממצד שני החומציות שנוצרת, גורמת לו להיות מופרש מהגוף וזה כבר מגדיל את הסיכוי להגיע למצב של חוסר.

רוצים להגדיל את כמות הסידן? החליפו את הגבינה בסלט ירוק וחופן שקדים ועל הדרך גם תרוויחו בוסט של בריאות.

חשוב לגדילה – אם גם אתם זוכרים את המיתוס שחלב חשוב לגדילה, כדי שתדעו שהוא שנשאר מהימים בהם הסבים והסבתות שלנו היו שותים חלב גולמי ומלא, שלא עבר עיבוד ופסטור.

חלב אכן יכול לעודד גדילה, אבל במציאות של ימינו כשהוא מכיל לא מעט הורמונים, לא בטוח שהגדילה הזו תהיה טובה לנו והיא יכולה להוביל להחמרה של אקנה, לחוסר איזון הורמונלי, להתפתחות מינית מוקדמת ועוד.

אנחנו צורכים חלב מינקות – החלב שינקנו והחלב שנמצא על מדפי הסופר זה לא אותו חלב, כך שאין מה להשוות. החומציות שחלב מייצר יכולה להוביל לבעיות עיכול שונות כמו צרבת, תחושת נפיחות בטנית, כאבי בטן ועוד.

מעבר לכך, בהתחשב בכך שכ-75% מהאוכלוסייה סובלים מאי סבילות ללקטוז (חוסר באנזים, האחראי על פירוק סוכר החלב), זה כבר יכול להוביל לשלשולים, גזים ותופעות נוספות שלא קשורות ישירות למערכת העיכול.

חלב מרגיע ומחזק – הבנו כבר שהחומציות שהחלב מייצר לא טובה לנו, נכון? אז מחזק זה בטוח לא. החומציות הזו גורמת להפחתת ספיגה של מינרלים שונים כמו ברזל או סידן, שבסופו של דבר דווקא מחלישים אותנו.

אם אנחנו גם רגישים ללקטז, זה גם כנראה יגרום לפעילות מוגברת של מערכת החיסון, מה שבטח לא מרגיע וגם יכול להשפיע על שאר הגוף. 

אז מה עושים?

קודם כל, נראה שכדאי להפחית צריכה של מוצרי חלב ואם בערב החג תרצו בכל זאת קצת לחגוג – נסו להתמקד במוצרי חלב העשויים מחלב עיזים או כבשים, הקלים יותר לעיכול.

אם תשלבו אותם עם מזונות בסיסיים כמו ירקות ובדגש על עלים ירוקים, אז הרווח שלכם יהיה כפול! גם תתמודדו קצת יותר טוב עם החומציות שהחלב מייצר וגם תרוויחו עוד קצת בריאות. 

התחלה חדשה לגוף 

מתחילים להרגיש שאתם צורכים יותר מדי מוצרי חלב והשפעותיו מהדהדות לכם? כנראה שהגיע הזמן לתת לגוף Fresh start.

Fresh start של Mayven מכיל קומפלקס צמחים, המאפשרים לכבד למקסם את הפעילות שלו ואשר עוזרים לו לנקות את הגוף, מכל הדברים שנכנסים אליו ולפעמים קצת נתקעים. קומפלקס הצמחים הזה מגן על הכבד מפני הרעלים השונים שמתנקזים בו (ובעולם המודרני, הם מתנקזים) ועוזר לו להתחדש ולהתנקות.

לאט לאט, הגוף שלנו יתחיל להרגיש הרבה יותר חזק ובריא ואנחנו נוכל להרגיש קצת, כאילו התחלנו מחדש.