מה הקשר בין שאנטי לאנטי פצעונים?

מה הקשר בין שאנטי לאנטי פצעונים?


להתעורר בבוקר ולגלות שצץ לו פצעון גדול, אדום ונפוח באמצע הפנים, זה אירוע מלחיץ. העניין הוא שמדובר במעגל קסמים לא סימפטי. כשאנחנו נמצאים תחת סטרס, חוסר איזון רגשי והורמונלי יופיעו יותר פצעונים על הפנים והגוף, כשעצם הופעתם מייצרת סטרס, חוסר בטחון וירידה במצב הרוח.

מחקרים שביצעו דרמטולוגים, גילו כי קיים קשר ישיר בין הורמוני הסטרס לפצעוני אקנה.
ככל שהסטרס גדול יותר כך תתגבר האקנה. אומנם מלבד הסטרס קיימים גורמים נוספים כגון גיל, חוסר איזון הורמונלי, חיידק האקנה ועוד, אבל נראה שעדיין סטרס הוא גורם משמעותי בהתפרצות אקנה ועלול לגרום לפצעונים קיימים להחמיר.

 

טיפול באקנה לפי האיורוודה (רפואה הודית עתיקה)

ברפואה המערבית נחשבת תופעת אקנה לדלקת של בלוטות החלב וזקיקי השערות הנגרמת ע"י חיידק האקנה. לפי האיורוודה, זה הפוך – חוסר איזון פנימי, פיזי או נפשי, ירידה בחיוניות ובאנרגיה, הנובעים מאורח חיים שגוי, לא מאוזן ותזונה לקויה, הם הגורמים להצטברות רעלים בגוף. כשהרעלים האלה מגיעים למחזור הדם, הם עוברים לכל חלקי הגוף ובין היתר לבלוטות החלב שנמצאות בבסיס זקיקי השערה ולכן מופיעים הפצעונים.

להרגיע עם הטעמים והממריצים

לפי האיורוודה כדי לאזן את חום הגוף ולהרגיע את ייצור השומן בעור שגורמים להופעת פצעוני האקנה מומלץ להפחית בטעמים חמוץ, מלוח וחריף. תה, קפה, אלכוהול, תבלינים חריפים, מזון מתובל, חומצי או תוסס, סוכר לבן, דבש, מלח ועוד אינם מומלצים מאותה סיבה.
לעומת זאת הטעמים מר ומתוק לפי האיורוודה, מטהרים ומנקים את הרקמות ואת הכבד האחראי על ניקוז הרעלים בגוף, אנטי דלקתיים, מורידי חום ומקררים. בעצם כל מה שצריך כדי לטפל באקנה ולהרגיע את העניינים מבפנים.

ירוק מרגיע

עלים וירקות ירוקים (כמו פטרוזילה, כוסברה, נענע, ברוקולי, מלפפון) מכילים כמות גדולה של כלורופיל שהוא נוגד חמצון ומסייעים בתהליך העיכול בגלל שהם מכילים סיבים. לפי האיורוודה ניקוי וטיהור מערכת העיכול מחזק את ה"פראנה" אנרגיית החיים. הירוקים מקררים, מרגיעים, מנקים את הדם ואת רקמות העור.

טיפ ירוק

מיץ המכיל ריכוז של עשב חיטה/שעורה עשיר מאוד בכלורופיל, נוגדי חמצון, חומצות אמינו ומינרלים, מחזק את מערכת ההגנה הטבעית של הגוף, מחזק את מערכת העיכול, מטהר משפר את זרימת הדם. בדיוק כל מה שהגוף צריך כדי לטפל בתופעת האקנה.

לנשום עמוק ולתרגל יוגה

לאיורוודה וליוגה הרבה מן המשותף מתוך השורשים ההודים שלהן. הן השילוב המושלם להעצמת הבריאות הגופנית והמנטלית. יוגה היא אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם סטרס, להרגיע ולחזק את הגוף והנפש, מה שבהחלט ירגיע ויסייע בטיפול בתופעות האקנה.

מסיכה טבעית בניחוח הודי לניקוי העור וטיפול בפצעוני האקנה

לערבב בקערה כפיות קמח חומוס + 2 כפיות כורכום עם מעט יוגורט, לעסות את הפנים, לתת לה להתייבש ולשטוף במים חמימים.

לסיכום

הרפואה ההודית העתיקה מאפשרת לנו לקבל זווית קצת אחרת בכל מה שקשור לטיפול באקנה.
התפיסה שאקנה היא תוצר של גורמים פנימיים בגוף, מכוונת אותנו לטפל מבפנים ובמיוחד – לנשום. אוםםםםםםם.