חומצה היאלרונית: מה זה ואיך זה משפיע על מראה עור הפנים

חומצה היאלרונית: מה זה ואיך זה משפיע על מראה עור הפנים


היא בעלת מרקם ג’לי סמיך, היא מיוצרת בגוף באופן טבעי ויש לה שימושים רבים שעשוים לגרום לנו להיות צעירים ויפים יותר. אספנו בשבילכן את השימושים הכי מועילים של החומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית היא חומר יוצא דופן ומיוחד. הוא דמוי ג’ל סמיך ומיוצר באופן טבעי בגופנו ובגופם של כל בעלי החיים. חומצה היאלורונית היא מולקולת ענק (עשויה מספר רב של אטומים) הנוטה לחבור למולקולות דומות לה וליצור מבנה אטומי גדול המסוגל לספוח אליו כמות אדירה של מים.

מקובל כיום להתייחס לחומצה היאלרונית כדבר הקרוב ביותר שניתן להעלות על הדעת כמתאים להגדרה -מעין נעורים.

ירידה בכמות החומצה היאלרונית – משפיעה על ההזדקנות

מרביתה של החומצה ההיאלורונית נמצאת בעור. כמות רבה שלה נמצאת גם בחלל המפרקים. עם העלייה בגיל, רמות יצורה פוחתות כחלק מתהליך ההזדקנות, והירידה בכמותה היא האחראית הישירה לכמה מסימניו הבולטים ביותר של תהליך ההזדקנות – התקמטות העור ושחיקת הסחוסים.

העור, מכיל כאמור את מרבית החומצה ההיאלורונית שבגוף וזאת מאחר ותכולה גבוהה שלה שומרת על ריפודו של העור ומניעת פציעתו. המראה האופייני של עור צעיר נאמד בכמות החומצה ההיאלורונית הנמצאת בין התאים. ריכוזים גבוהים שלה בעור, גורמים לעור להיות תפוח וחלק, מאוזן בלחותו ובעל יכולת החלמה מהירה מפציעות וזיהומים.

איך ניתן להשיב לגוף את החומצה היאלורונית

בשנים האחרונות מתגלות תכונות נוספות של החומצה ההיאלורונית ומסתבר כי היא גם בעלת תפקיד כנוגדת חמצון יעילה וחיונית להולכת מסרים בין תאיים, התחלקותם ונדידתם – תנאים החיוניים כולם להתחדשות הרקמות. אחד מן השימושים המפורסמים ביותר כיום של החומצה ההיאלורונית שמור למהפכה שחוללה בתחום הרפואה האסטטית- מילוי קמטים. היכולת למלא קמטים, לצד תיקון חיצוני מהיר ובטוח יחסית של סימני גיל נוספים באמצעותה של הזרקה מקומית של החומצה ההיאלורונית, הפכו אותה למעשה למרכזית בתחום עיכוב תהליכי הזדקנותו של העור.

חומצה היאלורונית, ניתנת כיום להפקה במרקמים וצמיגויות מגוונים, למשל, זו הצמיגית והדחוסה יותר מתאימה למילוי קמטים עמוקים אילו זו בעלת המרקם התחוח והדליל יותר מתאימה לעיצוב ומילוי שפתיים לצד החלקת קמטוטים עדינים. מעבר למגוון המרקמים הקיים כיום של החומצה היאלורונית למילוי קמטים, יש כאלה המאפשרים שהייתה זמן רב יותר בעור בטרם ספיגתה על ידי הרקמות.

לחצי כאן וגלי עוד על תוסף הקולגן עם חומצה היאלרונית – ותרגישי את השיפור בעצמך >