המשקל נתקע – מה עושים עם זה?

המשקל נתקע – מה עושים עם זה?


את אוכלת נכון ומאוזן, אפילו נרשמת לחדר כושר ובגדול כבר תקופה ארוכה שאת שומרת על כל ה"כללים" שאמורים להוביל אותך אל משקל היעד, אבל משהו תקוע ולא זז.

רובנו מכירות את השלב המתסכל הזה, שלרוב מגיע אחרי שכבר הצלחנו להתמיד בדיאטה תקופה מסוימת ופתאום נראה שהמשקל נתקע. זה באמת יכול לתסכל נורא, כי אנחנו מרגישים שעשינו שינוי כל כך גדול ושוויתרנו על כל כך הרבה, אבל בשלב הזה הכל מרגיש כל כך לא משתלם.

למה זה קורה?

ריבוי דיאטות – מי שמנסה לרדת במשקל, לרוב לא עושה את זה רק פעם אחת וזה בעצם מכניס את הגוף שוב ושוב למצב של גירעון קלורי. העניין הוא, שהגוף שלנו הרבה יותר חכם מאיתנו וכשמגיעה שוב תקופה חדשה של דיאטה, הוא מתכונן לכך מבעוד מועד ובעצם מוריד את קצב חילוף החומרים. כך שמה שאכלת לפני חודש והוביל לירידה במשקל, כבר לא מספיק.


 

חסרים תזונתיים – דיאטה לא מאוזנת מכניסה את הגוף שלנו למצוקה ואחת מהסיבות העיקריות לכך, זה מחסור בויטמינים, מינרלים ומאקרונוטריינטים חיוניים כמו פחמימות, חלבונים ושומנים.

 כשהגוף שלנו בסטרס הוא נאחז במה שיש לו, כך שלא בטוח שהוא ישחרר מהר כל כך את השומן שהיינו רוצים לשרוף. בנוסף, חסרים של ויטמינים ומינרלים מסוימים, גם מחלישים את המערכת ולא מאפשרים לנו לתחזק אורח חיים בריא וכזה שיתמוך בירידה במשקל.

מחקרים גם מצאו קשר בין מחסור בויטמינים מסוימים כמו ויטמין D לדוגמה, לבין קושי בירידה במשקל.

מעגלים פינות – דיאטה זה דבר מתיש, את זה כולנו יודעים. הקושי לשמור על תזונה מדוקדקת ולוותר על כל מיני מאכלים שנהגנו להתענג עליהם ולא פחות, הקושי הנפשי והרגשי הרב שמתלווה לזה.

אז זה לא פלא, שאחרי כמה שבועות או חודשים של דיאטה, מתווספת עוד כף אורז לצלחת, הקינואה מוחלפת בפסטה ואת התפוח מחליפות כמה קוביות שוקולד.

אלו שינויים קטנים שאנחנו עושים מבלי לשים לב, אבל בסופו של יום מדובר בקלוריות שנכנסות ושבשביל להמשיך לרזות, גם צריכות איכשהו לצאת.

לא עושים מספיק ספורט – כשהתחלת את הדיאטה לפני כמה חודשים, היית בראבק והתאמנת 4-5 פעמים בשבוע, בפעילות גופנית עצימה וכזו ששורפת לא מעט שומן וקלוריות. לאט לאט 4-5 פעמים, הפכו ל-3 פעמים במקרה הטוב וגם סוג הפעילות הלך והתמתן עם הזמן. כשזה קורה, אין סיכוי להמשיך לרדת במשקל באותו הקצב.

עושים הרבה ספורט – מהצד השני, יכול להיות שאתם עושים הרבה פעילות גופנית שעוזרת לבנות שריר ואומנם המשקל נראה תקוע, אבל הגוף שלכם ממשיך להתעצב.

כשאנחנו מחליפים את השומן בשריר, הרבה פעמים המשקל באמת יראה את אותו הדבר, אבל ההיקפים ירדו וכל המראה הכללי יהיה יותר בנוי ומעוצב.

 נכון, זה די מעצבן לראות את הספרות שעל המשקל תקועות, אבל אם תזכרו שמדובר רק במספר ולא באיך שהגוף שלכם מרגיש ונראה, זה בטוח יהיה הרבה יותר מעודד.

משקל תקוע זה לגמרי דבר מתסכל, אבל לרוב הוא לא נתקע סתם. אז חפשו את הסיבה שבגללה המשקל שלכם לא זז ותעזרו לעצמכם להיפרד מהקילוגרמים האחרונים האלה, בשלום ובהנאה.

רוצה לתת בוסט להצרת ההיקפים? נסי את הרכיב שנבדק קלינית לירידה במשקל >>