אקנה בהיריון – נפוץ יותר ממה שחשבת

אקנה בהיריון – נפוץ יותר ממה שחשבת

 
את בהריון, מצליחה להתגבר על החולשה הכללית או הבחילות שמלוות את השליש הראשון ולהרגיש כמה שיותר זוהרת וקורנת מבחוץ ומבפנים. פתאום, את מגלה פצעון אחד ואז עוד אחד ואת נזרקת מהר מאוד לתחושה הקשה שליוותה אותך, אי שם בגיל ההתבגרות.

אקנה בהיריון זאת תופעה נפוצה, היא פשוט קצת פחות מדוברת מהבחילות או ההקאות שמלווים לא מעט הריוניות בטרימסטר הראשון ובדומה להם (ותכלס גם לרוב הדברים שאת חווה בתקופה הזו), היא לגמרי קשורה לשינויים ההורמונליים שהגוף שלך עובר.

בדומה לגיל ההתבגרות, גם בהריון את חווה שינויים הורמונליים קיצוניים, שמן הסתם משפיעים על התפתחות העובר ברחם שלך, אבל יכולים גם בהחלט להשפיע על מצב הרוח, על החזה שמשתנה, על השיער שצומח במקומות לא צפויים, על סימני המתיחה וכן, גם על הופעת אקנה.

למה זה קורה לי?

הריון זאת תקופה מבלבלת, מצד אחד את מייצרת חיים ומרגישה על גג העולם (ובצדק!) ומצד שני, הוא יכול להיות מלווה במלא תופעות פחות נעימות, שמתבטאות בין השאר בהופעת אקנה.

עכשיו, חשוב להבהיר שאקנה מוגדר  כמצב רפואי מתמשך ולכן אם מדובר בהופעה של פצעון אחד או שניים, כנראה שזה לא המצב והעור שלך כנראה עוד רגע חוזר להיות זוהר וקורן. 

בתחילת ההיריון ובעיקר בטרימסטר הראשון הגוף עובר טלטלה הורמונלית, שכן זאת התקופה בה הוא עובר את השינוי ההורמונלי המשמעותי ביותר, המתבטאת בעלייה קיצונית של הורמונים שונים - hCG (המוכר יותר בשם בטא), פרוגסטרון ואסטרוגן, בין השאר בשביל לעודד את צמיחת השלייה ולשמור על העובר ועל הרחם.

כל הקוקטייל ההורמונלי הזה, אחראי גם על כל מיני תופעות שהיינו מוותרות עליהן ברגע כמו בחילות, תיאבון מוגבר ועייפות גדולה, אבל מצד שני גם שומרים עלייך ועל העובר שלך. 

נפטרות מהחצ'קונים

כמו כל דבר שקשור להריון והיות ומדובר בתקופה רגישה, גם הטיפול באקנה בזמן ההיריון צריך להיות מוגבל ומלווה באנשי מקצוע מוסמכים. 

אז מה כן את יכולה לעשות? ישנם כמה דברים פשוטים, שאומנם לא יחזירו את ההורמונים לאיזון, אבל בהחלט יכולים לעזור לעור להיראות הרבה יותר טוב.

תזונה – שמירה על תזונה מאוזנת, העשירה במוצרים מהצומח ובדגש על פירות וירקות והפחתה של מזונות מטוגנים, שמנים, מעובדים ומזונות מהחי, בהחלט יכולה לעזור לאיזון הגוף והעור.

מתח – היומיום של רובנו מאוד מתוח ובהיריון גם מתלווים לכך עוד לחץ נוסף הנובע מחששות, אי וודאות, עייפות וגם כל הבדיקות האינסופיות שאנחנו עוברות. הפחתת המתח במידת האפשר והתמקדות בשינה טובה ומנוחה יומיות, בהחלט יכולים לייצר שינוי.

שטיפה – הפחתה של מקלחות או אמבטיות ארוכות וחמות, שטיפה מינימלית של עור הפנים והקפדה על שימוש במוצרים שלא מייבשים, יכולים להטיב מאוד עם העור.

ניקוי והזנה – שימוש במוצרי ניקיון והזנה המותרים לשימוש בהיריון ואשר יכולים לעזור לסלק את עודפי השומן, הרעלים והמזהמים שנדבקים לנו לעור יום יום, יכולים לתרום להפחתה משמעותית של האקנה. 


מזינים ומנקים

את יכולה לעבור את תקופת ההיריון המאתגר ולשמור על עור פנים חלק וזוהר. חשוב שתקפידי לנוח ולהזין את העור מבפנים בתזונה שתטיב איתך באופן כללי וכמובן, לשטוף ולנקות את כל מה שכבר כן הצליח להצטבר. 

העניקי לעורך ניקיון עמוק פעמיים או שלוש בשבוע, עם מסכת NO DRAMA של MAYVEN המיועדת לטיפול בפגמי עור ואשר סופחת את הרעלים והשומן העודף, מטהרת את העור, מפחיתה אדמומית ושומרת עליו גמיש וזוהר – בשביל שתוכלי להיראות זוהרת באמת.