במקום בוטוקס: איך להשתמש בפירות הדר לשיפור מראה העור

במקום בוטוקס: איך להשתמש בפירות הדר לשיפור מראה העור


הם מלאים בוויטמין C מה שאומר שהם לא טובים רק במניעת הצטננות, אלא גם בהדיפת נזקי הזמן והשמש ועוזרים לשמור על העור נקי, חלק, בהיר ומתוח.

החורף הגיע ומטעי ההדרים כמו גם המדפים אצל הירקן וברשתות השיווק, מלאים בפירות העונה שחיוניים לגופנו ומחזקים את המערכת החיסונית.

כידוע פירות הדר כמו קלמנטינות, לימונים, אשכוליות ותפוזים, הם מקור חשוב לוויטמין C, שלו סגולות בריאותיות רבות (בין השאר במניעת התקררות), אך לא רק, הם מכילים גם רמה גבוהה של אשלגן, תורמים לתפקוד תקין של מערכת העיכול, טובים לבריאות הלב ועוד.

בנוסף לכל אלו, פירות ההדר יכולים לסייע גם בשמירת מרקם עור הפנים ומייחסים להם תכונות רבות התורמות לטיפול בעור. בענף הקוסמטיקה משתמשים ביתרונות אלו ומשלבים אותם בקרמים, מסכות ומוצרי פילינג לשימוש חיצוני, ובכך מסייעים בעיכוב תהליכי הזדקנות העור, יוצרים אפקט מתיחה וגורמים לעור להראות זוהר, צעיר, בריא ורענן.

 

אז איך מסייע ויטמין C לעיכוב תהליכי הזדקנות העור?

מחליק קמטים: ויטמין C הוא נוגד חמצון חזק, המנטרל את פעולת הרדיקלים החופשיים הנוצרים מקרינת השמש וגורמי זיהום כמו פיח ועשן והורסים תאים ורקמות ומעמיקים את הקמטים בעור. בנוסף, ויטמין C מחזק את הקולגן והאלסטין המרכיבים את מערכת הסיבים האלסטיים התומכים ברקמת העור.

הגנה מקרינת השמש: ויטמין C מנטרל את הכימיקלים הנוצרים כתגובה לחדירת קרני UVB לתוך העור. קרני UVB הן האחראיות העיקריות לקמטים ולהזדקנות מוקדמת של העור. מחקרים שנערכו מראים, שקרינת UVA מחריפה את ההשפעה המסרטנת של קרינת UVB ועלולה לגרום באופן ישיר לסרטני עור, כולל מלנומה. קרינת השמש נחשבת היום לאויב העיקרי של תהליך ההזדקנות של העור.

מונע פיגמנטציה: ויטמין C מגביל את ייצור המלאנין – חומר ההגנה של העור, ומפחית בכך את היווצרותם של כתמי שמש או "כתמי גיל". מריחה של ויטמין C על העור מסייעת לשמור עליו בהיר וחלק יותר.

מחפשת דרך קלה ונוחה להוסיף ויטמין C לשגרת היום-יום שלך?