5 מיתוסים שקשורים לשינה שהגיע הזמן להפריך

5 מיתוסים שקשורים לשינה שהגיע הזמן להפריך

1. זה לגמרי בסדר לישון רק 5 שעות כל לילה

אנחנו משכנעים את עצמנו שבהחלט אפשר להסתדר עם 5 שעות שינה בלילה (ולפעמים גם פחות), כל לילה. העניין הוא, שבין אם הלכתם לישון מאוחר כי עבדתם שעות נוספות או בגלל שעשיתם בינג' בנטפליקס אל תוך הלילה, מומחי שינה כבר מזמן הוכיחו שזה בהחלט לא בריא לכם. אנשים בוגרים זקוקים ל-7 עד 9 שעות שינה בלילה על מנת לשמור על בריאות טובה, מצב נפשי תקין ומיצוי של כל היכולות הקוגניטיביות. מעבר לכך, מחקרים כבר הוכיחו כי שינה של פחות מ-5 שעות באופן קבוע, יכולה להעלות את הסיכוי למחלות לב וכלי דם, התקפי לב ושבץ.

2. העיקר שנישן מספיק

אחרי שהבנו שאם אנחנו מכוונים את השעון המעורר לשבע בבוקר כדי שנכנס למיטה לפני חצות, חשוב שנזכור שזה לא מספיק לישון 7 שעות בלילה, כשמדובר בשינה קטועה ולא רציפה. כשהשינה שלנו נקטעת במהלך הלילה, אנחנו לא מצליחים להשלים את מעגל השינה ובעצם מוותרים על מקטעי השינה שעוזרים לגוף שלנו להתאושש. 

3. מקסימום נהיה עייפים

הדעה הרווחת היא ששינה לא טובה, תגרום לנו בסך הכל להיות קצת יותר עייפים למחרת, אך למען האמת, הפרעות או בעיות שינה גורמות להרבה יותר נזק מאשר סתם עייפות. כשאנחנו לא ישנים מספיק או כשהשינה לא מספיק איכותית ומועילה, אנחנו הופכים עייפים וחסרי סבלנות במקרה הטוב או רגזנים ותוקפנים במקרה הרע. מעבר לכך, זה גם יכול להשפיע על יכולת קבלת ההחלטות שלנו וגם לגרום להפרעות נוירולוגיות, השמנת יתר ועוד.

 

4. שינה בלילה וביום זה בדיוק אותו הדבר

אנשים שעובדים במשמרות הרבה פעמים נאלצים לישון ביום במקום בלילה ומשום מה התקבעה התפיסה, שאין באמת הבדל גדול בין השניים. מחקרים שהתפרסמו הראו כי שינה בחושך הרבה יותר בריאה לנו, כי היא מסייעת בהפרשה תקינה של הורמון המלטונין, שמעבר לכך שהוא עוזר לסדר את מנגנון הערות והשינה בגופנו, הוא גם הוכח כמדכא גדילה והתרבות של תאים סרטניים.

 

5. נשלים כבר שעות שינה בסופ"ש

כולנו מכירים את זה – אנחנו הולכים לישון מאוחר ובונים על סוף השבוע שיאפשר לנו מנוחה, שתעשה לנו סוג של ריסטרט. מסתבר, שהגוף שלנו זקוק לעקביות והרבה יותר יעיל לישון 7-9 שעות באופן קבוע, מאשר "לדפוק" שינה של 12 שעות בסופ"ש. כי שינויים בשגרת השינה שלנו, פוגעים במחזוריות הטבעית של הגוף ויכולים לשבש את דפוסי השינה של השבוע הקרוב.
עכשיו, כשאנחנו יודעים שמשך ואיכות השינה לא משפיעים רק על מדד הערנות, זה הזמן להיכנס למיטה בשעה סבירה, לנתק את כל הסחות הדעת ופשוט ללכת לישון.