תפרדי מהסוכר ותתחילי זוגיות מופלאה עם העור שלך

תפרדי מהסוכר ותתחילי זוגיות מופלאה עם העור שלך

אם החלטת לפצוח בדיאטה כדי להגיע לגזרה שאת חולמת עליה, ברור לך שאת צריכה להיפרד מכמויות הסוכר ושאר מתוקים. אבל האם את יודעת שהפחתה בכמות הסוכר תעשה נפלאות גם לעור שלך?!

סוכר לבן ומעובד גורם להזדקנות העור

כשאנחנו מרבות באכילת מזונות עתירי סוכר, הגוף שלנו מפרק את הפחמימות לגלוקוז, פעולה המגבירה את רמות האינסולין. עליה מוגברת ברמות האינסולין מייצרת דלקתיות ואנזימים הגורמים לפירוק ופגיעה בקולגן ובאלסטין בעור.

למה זה כל כך נורא?! הקולגן והאלסטין חיוניים למראה עור בריא, גמיש, צעיר ומתוח. כאשר ישנה ירידה או פגיעה בקולגן ובאלסטין מתגברות תופעות הזדקנות העור כמו איבוד האלסטיות של העור, הופעת קמטים וסימנים, כהויות מתחת לעיניים ואיבוד הזוהר והנפח של העור.

ואם זה לא מספיק, אנחנו מאבדות באופן טבעי קולגן מתחילת שנות העשרים שלנו, אז כדאי
שנשמור על המאגרים הקיימים ונמעיט באכילת סוכר.

מגביר את הופעת האקנה

התופעה שקרויה "פני סוכר" היא ממש לא משהו מתוק שהיית רוצה. אנשים הצורכים כמויות גדולות של סוכר לבן עלולים לסבול מפצעי אקנה, שקיות מתחת לעיניים ועור חיוור. בגלל העובדה שהסוכר מעלה את רמות האינסולין נגרמת השפעה שלילית על המערכת ההורמונלית שלנו. האינסולין גורם לשחלות לייצר יותר אנדרוגן או טסטוסטרון, שאלו עשויים לגרום להופעת האקנה.

בנוסף, מומחים מזהירים כי סוכר עלול להגביר את רמת השומניות בעור ואיתה את פצעוני האקנה.


גורם לשיעור יתר

אם עד עכשיו לא השתכנעת להוריד בכמויות הסוכר המעובד, הנה הנוקאאוט –
עודף האינסולין שמשבש את ההורמונים שלנו ומגביר את ההורמונים הזכריים עלול לגרום לך לשיעור יתר וצמיחת שיער עבה בפנים, בצוואר ובחזה.


הסוכרים שכדאי לך ולעור שלך להימנע מהם

אריזות מוצרים עתירי סוכר כבר מסומנות כדי שנדע להישמר מהאויב המתוק, למרות שזו משימה מאוד לא פשוטה. אבל כדאי להבין את האינדקס הגליקמי כדי שנוכל לבחור נכון את האוכל שאנחנו מכניסים לגוף שלנו.

מזונות עתירי שומן ופחמימות ריקות כמו, לחם לבן, פסטות, פאסט פוד, מזונות מעובדים ומטוגנים, ממתקים, גלידות, ריבות, שוקולדים, ומשקאות ממותקים, הם רק דוגמה למזונות שמזיקים לעור, מעודדי דלקות ומגבירים את האינסולין בגוף.


אי אפשר בלי סוכר, אז מה כן?

פחמימות מורכבות וקטניות מתפרקים לגלוקוז בקצב איטי יותר, ולכן אינם גורמים להגברת האינסולין. ירקות פירות, אגוזים, דגנים מלאים ומזונות עתירי סיבים הם בעלי ערך גליקמי נמוך יותר ויעכבו את עליית האינסולין.

מומלץ להכניס לתפריט שומנים בריאים ולא רוויים כמו שמן זית, אבוקדו, טחינה ומזונות אנטי דלקתיים ונוגדי חמצון כמו עלים ירוקים, פירות יער, ברוקולי, כרובית ועוד.


הטיפ המתוק

אם את מכורה למתוק אבל רוצה להפחית בסוכר – התמר הוא הממתק המושלם בשבילך.
הוא מתוק, טעים, דל בשומן, עשיר בסיבים תזונתיים, מכיל אשלגן, עשיר בברזל ואבץ והכי חשוב בעל ערך גליקמי נמוך.



לפינאלה

אם את חושקת במראה עור בריא, צעיר וקורן, כדאי שתחשבי פעמיים בפעם הבאה שאת חוטפת קרייב למתוק. כמעט כל מזון שנמצא בתפריט שלנו מכיל סוכר ומן הסתם אנחנו צורכים ממנו יותר מדי. כולנו כבר יודעות כמה חשוב להקפיד על תזונה מזינה ובריאה וכיצד היא משפיעה עלינו מבפנים ועל המראה שלנו מבחוץ.