מה זה בעצם קולגן ולמה את צריכה אותו?

מה זה בעצם קולגן ולמה את צריכה אותו?


אם את קוראת את השורות האלו כנראה שטיפוח הוא חלק בלתי נפרד ממך. לו היו אומרים לך שאת יכולה להפסיק לרכוש קרמים באלפי שקלים, לשכוח מההזרקות הכואבות והפולשניות ולהפסיק לחפש ברשת תרופות סבתא שיעלימו לך את הקמטים, היית מאמינה?!

אז מה זה בעצם קולגן?

קולגן (Collagen) הוא חלבון מבני המצוי בעצמות, בעור, בשרירים, בגידים, בסחוסים ובכלי הדם. הקולגן הוא בעצם ה"דבק" שמחזיק את התאים של רקמות החיבור האלו צמודים זה לזה ותפקידו לשמור על חוזקם וגמישותם. העובדה הזאת הופכת את חלבון הקולגן לאחד החלבונים החשובים ביותר להתפתחות ותפקוד מערכות הגוף.

ההבדל העיקרי בין חלבון קולגן וחלבונים אחרים בגוף הוא פרופיל חומצת האמינו, הקולגן מכיל רמות גבוהות יותר של 3 חומצות אמינו חשובות: גליצין, פרולין, הידרוקסיפרולין – אשר ממלאות תפקיד חשוב במראה העור, השיער והציפורניים.

העור שלך זקוק לקולגן. נקודה.

העור הוא האיבר הכי גדול בגוף שלנו, ולכן הוא זקוק לקולגן יותר מכל איבר אחר. כרבע מהגוף שלנו מורכב מחלבון, כאשר הקולגן מהווה כ-30% מכלל החלבונים בגוף ו-85% מכלל החלבונים בעור.

לצערנו, הגיל עושה את שלו וככל שאנחנו מתבגרות, הגוף שלנו מייצר פחות ופחות קולגן איכותי. החל מתחילת שנות ה-20 שלנו, הגוף מייצר פחות קולגן בכל שנה והקולגן הקיים מתפרק. עד שאנחנו מגיעות לגיל 60 יש לנו כמחצית קולגן ממה שהיה לנו בשנות ה-20.

הקולגן הוא מרכיב משמעותי בדרמיס של העור שלנו ולכן מחסור שלו בגוף גורם לירידה בנפח וצניחה של העור, ירידה בגמישות ובברק הטבעי והופעת קמטים, במילים אחרות כל מה שאנחנו רוצות להימנע ממנו.

בנוסף הקולגן מעניק לתאי העור את האנרגיה הנדרשת להתגברות על העייפות הנגרמת במהלך השנים ומסייע להתחדשותם ואפילו עוזר בשיפור בניית גדילי הדנ"א ותפקודם ובכך מונע את הזדקנות העור.

 

טירוף האנטי-אייג'ינג וקפסולות הקולגן

בעידן שבו מודל היופי הפך להיות רלוונטי בכל גיל, כולנו מחפשות פתרונות שישמרו על המראה שלנו צעיר ובריא. בשנים האחרונות הקולגן מככב בהצלחה רבה בעולם האנטי-אייג'ינג. מחקרים רבים הוכיחו את חיוניותו ויתרונותיו העצומים לשמירה על מראה העור וזו הסיבה שנשים רבות כבר מזמן הוסיפו אותו לשגרת הטיפוח היומי שלהן.

כחלק מאפקט האנטי-אייג'ינג המדהים של הקולגן, הוא מסייע במיצוק העור, שמירה על הנפח שלו, הוספת לחות וגמישות והפחתת קמטים, התורמים למראה החלק והזוהר שכולנו רוצות, לא משנה באיזה גיל.

גם נשים צעירות שהמילה "אנטי-אייג'ינג" היתה רחוקה מהן, כבר מבינות היום את יתרונות השימוש בקפסולות קולגן, כבר משנות ה-30 שלהן, למניעת הזדקנות העור.

 

שחקני חיזוק ומיצוק - חומצה היאלורונית וויטמין C

כוח משמעותי נוסף בפורמולה של הקולגן, הם החומצה ההיאלורונית והויטמין C הפועלים כשילוב עוצמתי יחד עם הקולגן לשיפור מראה העור והצערתו.

השחקנית הזוהרת הראשונה, שהגיעה אלינו עם אבק כוכבים הוליוודי, היא החומצה ההיאלורונית המסייעת בשמירה על עור מתוח וצעיר, בגלל יכולתה לקשור אליה מים ובכך להגדיל את הנפח והלחות בתאי העור. עם השנים פוחתת גם הכמות של החומצה ההיאלורונית בגוף ולכן חשוב להחדיר אותה בעזרת תוסף תזונה.

שחקן החיזוק השני, הויטמין C הידוע, מגיע עם תהילה מוכחת בעולם הטיפוח והקוסמטיקה.
ויטמין C ידוע כמסייע ביצירת קולגן טבעי ואיכותי. חלבון הקולגן הקיים בגוף שלנו זקוק לו בתהליך הבנייה של רקמות הגוף ובהן העור. בנוסף ויטמין C משפר את ספיגת הקולגן בגוף.

קולגן, חומצה היאלורנית וויטמין C, הם שילוב מנצח, המסוגל להעיר את העור שלך ולהטעין אותו באנרגיה מחודשת שתשיב לו את הנפח, הגמישות והמראה הזוהר.

 

אז איך את מעדיפה את מנת הזוהר היומית שלך?

לפני שנחתו עלינו (וטוב שכך) כל תוספי הקולגן, אם רצית להצעיר את העור ולנער מעליך 10 שנים, טיפולי האנטי-אייג'ינג שהיו לרשותך היו טיפולים חיצוניים כגון קרמים, ניתוחים קוסמטיים והזרקות של קולגן וחומצה היאלורונית.


הזרקות וניתוחים הם התערבות כירורגית פולשנית על כל השלכותיה, המצריכה תחזוק ועשויה לפגוע במראה הטבעי והבעות הפנים, שלא נדבר על העלויות הגבוהות. בנוגע לקרמים וטיפולי קוסמטיקאיות, כבר הוכח במחקרים כי המולקולות של חלבון הקולגן גדולות מדיי בכדי לחדור את העור מבחוץ ולכן האפקט של מוצרי קוסמטיקה המכילים קולגן וחומצה היאלורונית הוא מינורי.

גם בעולם הטיפוח הוכח כי טיפול מבפנים הוא הטיפול היעיל ביותר (דרך התזונה שלנו) באמצעות קפסולות או אבקה. הפורמולה הייחודית של קולגן פפטידי, חומצה היאלורונית בשילוב ויטמין סי, מעודדת ייצור קולגן וחומצה היאלורונית חדשים באופן טבעי ובמקביל מתחזקת את המאגרים הקיימים בגוף.

 

רוצה לראות תוצאות? כדאי שתדעי מה זה הידרוליזה וכיצד היא עוזרת לשיפור הספיגה של הקולגן?

הידרוליזה היא בעצם טכנולוגיה חדשנית המוסיפה אנזימים לקולגן, המסייעים בפירוק הקולגן לחלקיקים מיקרונים. הקטנת חלקיקי הקולגן משפרת את ספיגתם בגוף. מחקרים מצאו כי תהליך הידרוליזה חיוני ליצירת אפקט מקסימלי של הקולגן על העור, באמצעות שיפור הספיגה שלו בגוף.

 

אבקה או כמוסות?

כמו בכל תוסף תזונה, הדבר הכי חשוב הוא התמדה ולכן את צריכה למצוא את הפתרון שהכי מתאים לך ולשגרת היום שלך. אבקת קולגן מתמוססת בקלות וניתן לצרוך עם משקאות קלים, מים ושייקים או עם משקאות חמים כמו קפה ותה.

אם בחרת להשתמש בכמוסות קולגן, תהני מהיתרונות הבאים:

- אין איבוד של אבקה בדרך – נטו קולגן נכנס לגוף שלך.
- קל יותר לשלב כמוסות בשגרת היום.
- שימוש ללא אפקט של טעם וריח.

    כיצד לשפר את התוצאות ואת הספיגה של הקולגן בגוף?

    כולנו כבר יודעות שלתזונה שלנו משמעות דרמטית על תפקוד כל מערכות הגוף. כדי למקסם את התהליך ולהגיע לתוצאות שאת חולמת עליהם, את יכולה להעניק לגוף חיזוק טבעי באמצעות תזונה בריאה ומאוזנת שתעזור לשמור על הקולגן הקיים ותשפר את ספיגת הקולגן.

    - הכניסי לתפריט שלך ירקות ופירות, שומנים בריאים העשירים בוויטמין C, דוגמת פירות הדר, פלפלים, אננס ועגבניות.
    - הרבי בשתיית מים שיעזרו בשמירה על האלסטיות של העור.
    - הימנעי מצריכת יתר של סוכר, מזון מעובד ואלכוהול.
    - הימנעי מעודף חשיפה לשמש ואוויר מזוהם – חשיפה מוגזמת של העור לקרינה ולאוויר מזוהם גורמים לשחרור של רדיקלים חופשיים בעור הפוגעים בקולגן ובאלסטין.
    - הימנעי מעישון – עורם של אנשים שמעשנים הופך דק יותר, מיובש וסדוק והוא מזדקן מהר יותר. בנוסף, העישון פוגע בספיגת ויטמין C בעור ובייצור הקולגן הטבעי.

      סוגי הקולגן בשוק

      אז רגע לפני שאת שולפת את האשראי ומזמינה לך קולגן, הכנו לך מדריך שיעזור לך לבחור את הקולגן הנכון עבורך

      אבקות וקפסולות קולגן מופקות כיום מבקר, עוף או דגים. מחקרים הראו כי היעילה מבין כולן היא אבקת קולגן מדגים, משום שחלבון הקולגן המופק מדגים מורכב מהחלקיקים הקטנים ביותר, דבר המשפר את הספיגה. זו הסיבה שתוסף קולגן המיוצר מדגים נספג פי 1.5 מאבקות אחרות.

      קולגן טהור, המכיל לפחות 90% חלבון ושלא עורבב, יהיה בעל התוצאות האפקטיביות ביותר.
      קולגן שעבר תהליך הידרוליזה, נספג טוב יותר בגוף ובעל אפקט גדול יותר על מראה העור.
      קולגן פפטידי – המולקולה הגדולה של חלבון הקולגן עוברת חיתוך למקטעים קצרים של שרשרת חומצות אמינו, הנקראים פפטידים. הפפטידים נספגים ישירות אל מערכת הדם.

        לסיכום

        אם הגעת עד כאן, את בטח כבר מבינה שהעור שלך זקוק לשגרת טיפוח חדשנית ואפקטיבית שתחזיר לך את החיוניות והזוהר לפנים באמצעות טיפול מבפנים, פשוט וקל. ההמלצה שלנו? להשתמש בקפסולות קולגן פפטידי, המשלבות חומצה היאלורונית וויטמין C על מנת למקסם תוצאות והכי חשוב להקפיד כדי לשמור עליהן לאורך זמן.