תשכחו מקרמים: 3 מזונות שמוסיפים לחות לגוף

תשכחו מקרמים: 3 מזונות שמוסיפים לחות לגוף


כל עונה מספקת אתגרים לא פשוטים עבור העור שלנו. בקיץ אנחנו צריכים להגן עליו מפני השמש, ואילו בחורף מזג האוויר הקר והרוחות מחייבים אותנו למרוח קרם לחות, ודי הרבה ממנו. אבל יש פתרון הרבה יותר הגיוני, והוא מגיע בכלל דרך המאכלים שאתם מכניסים לגוף שלכם.

כשהעור שלנו יבש זה בעצם אומר שהגוף מרוקן ממינרלים וחומרים חיוניים והוא דורש חומרים מזינים שיוסיפו לו לחות. במהלך חודשי החורף, למרות הטמפרטורות הנמוכות, מומלץ לשתות הרבה מים ולהימנע מאכילת מזונות עשירים בסוכר, מלח, או קפאין, שמייבשים את העור. כדי לשמור על הלחות יש כמה מזונות שכדאי לכם להוסיף לצלחת שלכם החורף הזה. הנה כמה מהם:

אבוקדו

אכילת אבוקדו טרי או אפילו שימוש בשמן אבוקדו לבישול, נחשבת למיטיבה מאוד עם העור. אבוקדו עשיר מאוד בנוגדי חמצון וויטמין E, שמאיצים את התחדשות העור. השומנים הלא רוויים הנמצאים באבוקדו עוזרים גם הם לשמור על העור לח ולהפחית דלקתיות בגוף.


בטטה

ירק זה שנחשב לבעל מדד גליקמי נמוך, דווקא עשיר באחד הוויטמינים המועילים ביותר למניעת עור יבש – ויטמין A. ירקות ופירות כתומים כמו גזר, דלעת, בטטה ופפאיה מספקים לנו את הפרו ויטמין A – בטא קרוטן שנחשב לנוגד חמצון חזק השומר על בריאותינו וחשוב מאוד לעור.


מלפפון

הקליפה של המלפפון עשירה בוויטמין A ו-C שעוזרים בריפוי והרגעה של העור ומונעים ממנו נזקים. מלפפון הוא מקור מצוין למינרל הסיליקה, שעוזר בחיזוק רקמות החיבור, כמו גם משפר את האלסטיות של העור ומוסיף לו גם לחות.