לנצח את נשירת השיער בגיל המעבר

לנצח את נשירת השיער בגיל המעבר


למה בנות 50+ מאבדות יותר שיער:  גלי איך לנצח את נשירת שיער בגיל
המעבר כיום חצי מאוכלוסיית הנשים חווה נשירה של השיער וקרחות לאורך הקרקפת. נשירת שיער והיווצרות של קרחות, בעיקר בנשים, היא תופעה לא נעימה ואפילו מביכה, שלעיתים גורמת לפגיעה בביטחון האישי ובדימוי העצמי שלנו. היום נכיר את הדרך לשמור על השיער שלנו סמיך, בוהק ורך למגע בכל גיל, כדי שנוכל לחייךבגאווה בכל אשר נלך.

מה גורם לנשירת שיער בנשים?

במהלך רוב החיים שלנו אנו מבלות שעות מול המראה: מסרקות את השיער שלנו, עושות פן ותסרוקות, משחקות ומתנסות, עד שנאתר את המראה המושלם. 

מסירוק לסירוק, אנחנו מאבדות בין 50 ל- 100 שיערות בממוצע. בעודנו צעירות אין לנו שום סיבה לדאגה, שכן השיער צומח ב- 1 ס"מ כל חודש בשנה. ועם זאת, לאורך הזמן כמות השיערות שנושרת נותרת דומה, אך השיער מתארך הרבה יותר לאט. כתוצאה מכך, נוצר פער שפעמים רבות מביא לנשירה ולהיווצרות של קרחות שלא תמיד פשוט להסתיר.

מסירוק לסירוק, אנחנו מאבדות בין 50 ל- 100 שיערות בממוצע

נשירת שיער מוגברת מופיעה לקראת גיל המעבר

אורך השנים, חלק מאיתנו עשויות לחוות נשירת שיער מוגברת, הידלדלות של מראה השיער וקרחות באזור הקרקפת. נשירת שיער אצל נשים מבוגרות עשויה לנבוע מגורמים רבים, אך בדרך כלל מתרחשת כתוצאה מגיל המעבר.

נשירת שיער נשים היא פחות נפוצה מאשר בקרב גברים, והרבה יותר פשוט לטפל בה. היכרות מעמיקה עם התופעה תסייע לנו לגבש פתרונות חכמים, שיעודדו צמיחה נאה של שיער נעים ומלא ברק.

נשירת שיער אצל נשים בגיל המעבר נובעת ממגוון סיבות

השיער שלנו צומח ופורח מידי יום בעזרת הפעילות של חלבונים, שומנים בריאים והורמונים, שמנחים את הפעילות שלהם. 

ככל שחולפות השנים, כך: 

איכות התנועה וההשפעה של ההורמונים ובעיקר של הורמון הטסטוסטרון פוחתת

השיער שלנו מוזן בפחות שמנים בריאים ולחות
זקיקי השיער שלנו נפגעים ומאגרי החלבונים בגופנו, בעיקר מאגרי חלבון הקולגן, הולכים ומתרוקנים

גיל המעבר מהווה את נקודת הקיצון. הוא מביא לשינויים רבים בחיינו: סופסוף נגמר המחזור, אך מתחילים גלי החום, השינויים ההורמונליים ופעמים רבות, גם נשירת שיער נשים בגיל המעבר.

בגוף הנשים קיימים שני הורמוני המין: הטסטוסטרון והאסטרוגן. בעודנו צעירות, הורמון הטסטוסטרון מסייע להעשיר את השיער שלנו בלחות וחוזק, בדיוק כמו בגברים. ועם זאת, לאחר גיל המעבר צניחה ברמות הטסטוסטרון והאסטרוגן מובילה לנשירה.

הירידה ברמות ההורמונליות נוצרת כתוצאה מלחץ או העלייה בנוכחות ההורמון הקרוי 5-אלפא-רדוקטאז. הוא ממיר את הורמון הטסטוסטרון להורמון הדהידרו-טסטוסטרון או DHT, שמקדם את כלל תהליכי ההזדקנות של גופנו ובין היתר, גם את תהליך נשירת השיער. 

טיפול טבעי בנשירת שיער – ויטמינים למניעת נשירת השיער

תוסף תזונה לנשירת שיער יסייע להזין את גופנו בערכים תזונתיים כגון חלבונים, מינרלים ואף ויטמינים למניעת נשירת שיער שמעודדים צמיחה בריאה, ומסייעים להשיב את הסמיכות והברק לשיערנו בצורה בריאה. 

כדאי לנו לבחור בתוסף המשלב את בחובו את מינרל האבץ וויטמינים מקבוצת B:

אבץ – מינרל המסייע לייעל את תהליך ייצור הטסטוסטרון בגופנו – אשר כאמור מהווה חומר קריטי לשימור וייצור תאי השיער שלנו.

בנוסף, האבץ מסייע לייעל את תהליכי הניקוי וההזנה של השיער שלנו, בזכות השתתפות בתהליכי הפירוק של החלבונים, השומנים והפחמימות שחיוניים לבריאות ולהזנה של שיערנו.

ויטמינים מקבוצת B – ויטמינים שתורמים משמעותית לבריאות השיער שלנו באופן ישיר: הם מסייעים לשמור על צבע השיער שלנו לאורך השנים, לחזק את זקיקי השיער שלנו ולייעל את תהליכי הייצור של הורמונים רבים כמו טסטוסטורון, המשתתפים בתהליכי היצירה, ההזנה והניקיון של שיערנו.
 

נשירת שיער אצל נשים מבוגרות היא אמנם לא נעימה, אך כיום ישנן כל כך הרבה דרכים עבור נשירת שיער טיפול טבעי שבאמת אין שום סיבה להתמרמר או להשלים עם רוע הגזרה.

נשירת שיער נשים היא כבר לא סוף העולם – קיימים פתרונות רבים לטיפול טבעי בנשירת שיער

גיל המעבר מביא עמו הרבה חדשות מאתגרות, חלק לטובה וחלק לרעה. נשירת שיער אצל נשים מבוגרות היא אמנם לא נעימה, אך כיום ישנן כל כך הרבה דרכים עבור נשירת שיער טיפול טבעי שבאמת אין שום סיבה להתמרמר או להשלים עם רוע הגזרה. טיפול בנשירת שיער לנשים שהוא נכון ואיכותי, הוא כזה המתבסס על תזונה נכונה, פעילות גופנית, שילוב של תוספי תזונה וקיום של אורח חיים בריא.  טיפול בנשירת שיער יסייע לאזן ולשפר מגוון של תהליכים בגופנו כגון תהליכי הניקיון של הגוף שלנו, תהליכי ההזנה של העור והציפורניים שלנו בלחות והחיזוק של העצמות והשרירים שלנו. כלל התהליכים הללו חיוניים למעבר נוח ונעים לתקופת גיל המעבר.